Handelsbetingelser


1.   Bestilling
Net butikken og den fysiske butik køre med hver deres priser.
Der tages forbehold for forkerte priser, udsolgte varer og fejl på www.naturkost-odense.dk.
Vi videregiver ikke informationer til tredjepart i nogen henseender. De data, som køber opgiver, når der sker oprettelse som kunde, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.
Har du foretaget et køb hos www.naturkost-odense.dk, har vi ifølge regnskabsloven pligt til at opbevare disse informationer i minimum 5 år.
Hvis man ønsker faktura et sted og forsendelse til anden adresse, er det nødvendig at oprette sig som bruger for at denne funktion kan bruges.

2.   Leveringstidspunkt/ Leveringspris.
Vi sender varerne indenfor 1-3 dage hvis andet ikke er angivet.
For vare som står i restordre kan der være Længere vente tid, Ring eventuelt for at høre nærmere. (66137013)
Man kan også komme og hente ens forudbetalte vare i vores forretning Naturkost Odense APS hvor man så vil spare fragten.

Varer bestilt inden kl. 11.00 kan afhentes efter kl. 16.00, hvis man ikke har fået besked på afhentning er varerne ikke på lager.
Ikke afhentede pakker på posthuset 
Har du ikke afhentet din pakke på posthuset inden for afhentningsdatoen, sendes din pakke retur til os. Hvis vi ikke høre fra dig inden for 7 hverdage efter vi har modtaget pakken retur, lægges varerne på lager igen, og du vil modtage beløbet for varerne på din konto minus fragten det kostede at sende pakken,- i ekspedition og porto/fragt er på egen regning. Ønsker du derimod pakken fremsendt igen, skal du kontakte os på 66 13 70 13. Vi fremsender gerne pakken igen, ved at du indbetaler portoen på vores konto.

Postnord app Funktioner
·         tracke pakker, både dem man modtager, og dem man sender med PostNord
·         få besked, når der er en opdatering om en forsendelse, når forsendelsen er klar til afhentning eller er blevet levere
·         få besked, når man er i nærheden af et posthus/pakkeboks med en forsendelse klar til afhentning             
·         se en rutevejledning til afhentningssted, og se åbningstiderne
·         købe Online porto til breve og pakker, samt fysiske frimærker
·         tilmelde sig Modtagerflex
·         finde postnummer
·         holde styr på returneringer af varer og få besked om at tjekke, om købs beløbet for returnerede varer er blevet tilbagebetalt.

 Appen finder automatisk pakker, hvis brugeren registrerer sit mobilnummer eller e-mailadresse og afsender har oplyst samme mobilnummer eller e-mailadresse til PostNord.

 Ved afhentning af pakker i Pakkeboksen:

Hvis pakken er tilføjet appen automatisk, kan koderne til pakkeboksen ses i appen.

 Ved udlevering af pakker:

I appen findes pakkens stregkode, som kan bruges ved udlevering i stedet for sms/email.

Ved køb over 400 kr. og under 15 kg Bruto er fri for fragt. 

Fragt priser ink. moms.

KG. PostDK U/ omdeling PostDK M/ omdeling GLS DVS/GLS
0-1 kg. 48,75 66,00 80,00 80,00
1-2 kg. 50,00 70,00 80,00 80,00
2-5 kg. 57,50 79,00 80,00 80,00
5-10 kg. 74,00 94,00 80,00 80,00
10-15 kg. 93,00 113,00 80,00 80,00
15-20 kg. 111,00 131,00 80,00 80,00
20-40 kg. 200,00 218,75 131,25 131,25
40-60 kg. 287,50 343,75 168,75 168,75
60-80 kg. 350,00 425,00 231,25 231,25
80-100 kg. 431,25 525,00 281,25 281,25


3.   Reklamation
Skulle du mod forventning modtage en vare, der ikke leverer op til standard bedes du snarest muligt og inden rimelig tid kontakte vores kundeservice - enten via e-mail eller telefon. Du kan vælge, om vil have pengene retur for den pågældende vare, eller om beløbet skal fratrækkes din næste bestilling på www.naturkost-odense.dk. www.naturkost-odense.dk er berettiget til at kræve at få sendt varen retur, men vil naturligvis ikke gøre dette.
Ovenstående gælder naturligvis også, hvis du oplever, at din ordre er mangelfuld på anden måde.
Ifølge købeloven gives der reklamationsret i to år. Dette betyder at indenfor denne tidsperiode har du, som kunde ret til at klage over fejl og mangler ved den vare du har modtaget. Hvis den vare du har modtaget har en fejl, er du berettiget til at kræve, at få tilsendt en ny vare eller få pengene retur, hvis ikke www.naturkost-odense.dk kan skaffe en ny vare. www.naturkost-odense.dk refunderer rimelige fragtomkostninger til forsendelse af ny(e) vare(r). Dog bliver alle vore varer på lageret set igennem for netop fejl og mangler ? så der burde være minimal chance for skader på varerne.

4.   VAREDEKLARATION OG INFORMATION
Al ingrediensindhold er ifølge deklaration angivet af producenten på
givet tidspunkt. Der tages forbehold for ændringer og trykfejl. Al produktinformation er almindeligvis information oplyst af producenten.

5.   Betaling
 Betalingen online kan ske med Dankort, MasterCard, Visa Electron, Visa, mobilepay.

Alle priser på 
www.naturkost-odense.dk angives inkl. moms, alle afgifter, told mm.

6.   Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder dog ikke for levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, hvorfor varer købt på www.naturkost-odense.dk er der fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven. Hvilket vil sige, at der ikke er fortrydelsesret på f.eks. mad, drikkevarer og andre lignende varer.
For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhed.
Fortrydelsesfristen for andre varer er 14 dage regnes fra den dag, varen er blevet leveret.
For at anvende fortrydelsesfristen skal varen inden udløbet af fortrydelsesfristen sendes tilbage i væsentlig samme stand og mængde til www.naturkost-odense.dk på adresse, se pkt. 8. Kunden bærer omkostninger forbundet med tilbagesendelsen. Købet kan fortrydes ved at nægte modtagelse af varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen på den angivne adresse. For at du som kunde kan dokumentere, at varen er tilbagesendt rettidigt bør du få en kvittering fra postvæsenet.

7.   Returnering
Varen kan enten sendes eller afleveres i vores forretning.
Adresse:
Naturkost Odense APS
Gravene 8
5000 Odense C 
Der kan ikke byttes til anden vare eller få penge tilbage ved aflevering i selve butikken, det er samme regler som ved afsendelse.

8.   Kundeservice
Kundeservice kan kontaktes via e-mail og telefon. Vi besvarer dine e-mails indenfor 48 timer på hverdage. Du kan ligeledes kontakte vores kundeservice på telefon: 66 13 70 13. Vores kundeservice har åbent alle hverdage fra 10:00 - 16.00.

9.   Selskabsoplysninger
Naturkost APS
CVR.nr.: 78905212
Gravene 8
5000 Odense C
Danmark
Etableringsår 2010

Butikken åbningstider:
Mandag - Fredag fra 10:00 - 17:30
Lørdag fra 10:00 - 14:00

10.   Generelt
Naturkost Odense APS ønsker at overholde den danske lovgivning omkring salg af alkohol. Personer under 18 år kan derfor ikke købe vodka, rom og anden stærkere alkohol over 16,5%. Personer mellem 16-18 år kan stadig købe alkohol, vin mm. op til 16,5%. Det er naturligvis muligt for alle at købe fra vores kæmpesortinent af madvarer, kosttilskud, kostmetik og andre ikke alkoholiske varer.

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.10-.2023

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF)